Senarai Harga Vitamin Shaklee

Friday 12 October 2018

WAKTU SESUAI MEMAKAN UBAT DARAH TINGGI KETIKA BERPUASA



Bagi pesakit darah tinggi ubat perlu di makan secara konsisten. Ubat tidak boleh ditinggalkan dan perlu diambil mengikut masa yang disarankan. Tetapi dalam masa yang sama pesakit tidak mahu meninggalkan puasa.

Waktu pengambilan ubat ketika berpuasa

Terdapat pelbagai jenis ubat yang perlu dimakan oleh pesakit. Ada yang perlu makan sekali sehari, dua kali sehari, serta tiga kali sehari. Ada juga ubat yang perlu diambil sebelum makan dan ada ubat yang perlu diambil selepas makan. Tetapi kebanyakannya boleh diambil sebelum atau selepas makan.

1. Bagi ubat yang perlu dambil sebelum makan

Makan ubat 30 minit atau satu jam sebelum bersahur. Lepas makan ubat baru lakukan persediaan untuk memakan sahur.

Ubat yang perlu dimakan sebelum makan pada waktu petang pula, masuk azan terus makan kurma dengan air kosong kemudian makan ubat. Selepas itu, solat dah dalam anggaran 30 minit barulah berbuka dengan menu utama.

2. Ubat yang dimakan selepas makan

Manakala bagi ubat yang perlu dimakan selepas makan, ubat itu perlu dimakan selepas memakan menu utama semasa sahur dan berbuka puasa.

Suplimen Shaklee

Penghidap penyakit tekanan darah tinggi atau individu yang hendak mengawal tekanan darah tinggi boleh mengamalkan suplimen yang disediakan Shaklee. Tenaga dapat diberikan kepada individu supaya dapat berpuasa dengan mudah dan bertenaga.


Boleh hubungi Hana untuk mendapatkan suplimen darah tinggi ini 0135324033. Ataupun tekan link ni SET DARAH TINGGI.

*Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat*

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...