Senarai Harga Vitamin Shaklee

Sunday 29 July 2018

TAMBAH SELERA MAKAN ANAK-ANAK

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Harini Hana nak cerita tentang anak ke-2 Hana. Muhammad Shahmi berumur 5 tahun. Alhamdulillah sihat-sihat ja, cuma masalah utama dia kurang berat badan. Pada usia ni berat badan dia baru mencapai 12kg. Tapi tu kira peningkatan pada tahun ni tau.



Shahmi ni lahir dengan berat badan yang sangat ok iaitu 3.2kg. Tapi lepas dari tu peningkatan berat dia secara mendatar ja. So dia berada di dalam perhatian. Cukup 6 bulan, Hana dirujuk ke pakar pemakanan sebab berat badan Shahmi berada dalam graf merah. Selepas siasat punya siasat pakar pemakanan kata boleh discaj sebab cara pemakanan dan cara penjagaan makanan dia semua baik dan dalam keadaan yang betul.

Alhamdulillah, Hana mestila seronok bila Pakar pemakanan cakap Shahmi berada dalam keadaan yang baik. Tapi bila p check up bulan berikut nya berat Shahmi tetap berada dalam graf merah. Pelikkan? Tapi Hana kurang risau sebab keadaan kesihatan dia tetap baik. Memang jarang dia nak demam ataupun sakit-sakit lain.

Bila umur Shahmi meningkat selera makan dia makin berkurang sehinggala dia hanya makan nasi+kicap+telur ja setiap hari. Kalau telur tak dak, dia akan makan nasi dan kicap ja. Sedih la tengok selera dia makan. Tapi tu ja makanan yang dia nak. So hana turut kan ja.

Bermula kisah awal tahun lepas Hana join bisness SHAKLEE. Dari situ Hana tau yang Shaklee ada keluarkan suplimen untuk tambah selera makan anak. Hana pun cuba untuk bagi Shahmi amalkan. Dari sehari ke sehari nampak perubahan mengenai selera Shahmi. Memang best sangat-sangat. Dari makan nasi ja Shahmi dah mula makan bihun sup. Dari makan lauk telur dia dah mula makan lauk ayam dan ikan. Walaupun dalam kuantiti yang sikit, tapi Hana tetap rasa gembira sebab selera makan Shahmi makin bertambah.

So berat badan Shami sekarang dah mencapai 12kg. Memang susah Hana nak percaya sampaikan suruh dia timbang berkali-kali.



Hana merupakan Pengedar sah Shaklee kawasan Bertam, Kepala Batas, Penaga, Tasik Gelugor dan kawasan-kawasan yang berhampiran. Sekiranya berminat Hana boleh terus COD kepada customer. Yang duk jauh macam mana pulak? Jangan risau tau, Hana ada buat pos keseluruh Malasia dengan menggunakan Pos Malaysia, G-dex ataupun Citilink (ikot kawasan ye). Jadi sapa yang nak cuba boleh tekan ja link ni MEAL SHAKES ataupun boleh terus call or mesej di talian 013-5324033. 



No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...