Senarai Harga Vitamin Shaklee

Saturday 6 October 2018

MAKANAN SIHAT TURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI

Jumlah pesakit darah tinggi semakin meningkat dari semasa ke semasa di seluruh dunia termasuk di Malaysia. Sodium atau garam adalah antara penyebab utama yang boleh menyebabkan sakit darah tinggi ini. Oleh itu, penyakit darah tinggi perlu mengambil benyak makanan yang mengandungi kalsium, magnesium dan postassium.



Apakah makanan semulajadi yang mempunyai semua keperluan ini?

1. Kacang Putih
Kacang putih ini boleh dimakan begitu sahaja. Malahan dapat juga ditambah dalam makanan lain. Satu cawan kacang putih mengandungi 13% kalsium, 30% magnesium dan 24% potassium yang diperlukan tubuh seharian.

2. Yogurt Bebas Lemak
Pastika yogurt ini bebas lemak serta tidak mengandungi gula tambahan dan perisa tambahan. Yogurt ini sesuai dijadikan sarapan pagi.

3. Buah Kiwi
Buah kiwi mudah dijumpai di pasaraya dan kedai yang menjual buah. Oleh itu, mudah untuk pesakit amal memakan buah kiwi ini. Selain makan buah, buah ini juga boleh dijadikan jus untuk minum.

4. Pisang
Pisang juga merupakan salah satu buah yang baik untuk diamalkan pesakit. Pisang mudah didapati, jadi lebih mudah diamalkan.

5. Brokoli
Secawan brokoli yang sudah dimasak mengandungi 6% kalsium, 8% magnesium dan 14% potassium. Brokoli boleh dimasak dalam maskan syur dan juga sup.

Memang banyak khasiat makanan semulajadi terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran. Tidak semestinya hanya pengidap tekanan darah tinggi patot amalkan makanan sihat. Semua individu yang ingin menjaga kesihatan perlu mengamalkan makanan sihat ini.

Sebenarnya suplemen juga boleh diamalkan bagi mencukupkan vitamin dalam tubuh badan. Shaklee ada menyediakan pelbagai suplemen yang sesuai untuk tubuh.


Omega Guard sesuai bagi pesakit tekanan darah tinggi amalkan.

Testimoni Omega Guard




Bagi mendapatkan Omega Guard Shaklee ini, boleh terus hubungi Hana 0135324033 atau tekan link ni OMEGA GUARD

*Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat*

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...