Senarai Harga Vitamin Shaklee

Monday 30 July 2018

FAKTOR PENYEBAB DARAH TINGGI DI USIA MUDA

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat

Pada umumnya penyakit darah tinggi muncul pada usia seseorang mencapai 50 tahun keatas. Tetapi pada masa kini kebanyakan kes pesakit darah tinggi banyak menimpa golongan muda yang disebabkan oleh beberapa faktor. Antaranya adalah dari faktor gaya hidup. Penyakit darah tinggi ini sangat berkait rapat dengan serangan stroke.

Apa itu darah tinggi?



Darah tinggi merupakan keadaan dimana tekanan darah naik pada pembuluh arteri sehingga boleh menyebabkan gejala darah tinggi menyerang secara tiba-tiba.

Penyakit darah tinggi termasuk didalam penyakit yang boleh menyebabkan kematian kerana sistem peredaran darah boleh tersumbat dengan tiba-tiba dan menyebabkan pembuluh darah pada waktu tekanan darah yang sangat tinggi.

Faktor-Faktor penyebab tekanan darah tinggi 

  • faktor usia - serangan darah tinggi lebih berisiko kepada individu yang berusia 50 tahun keatas, tetapi pada masa kini banyak terjadi kepada golongan muda.
  • faktor pemakanan - amalan memakan makanan berlemak, makanan yang tinggi bahan pengawet, makanan berkalori tinggi antara penyebab terjadinya penyakit darah tinggi.
  • faktor gaya hidup - amalan seperti merokok dan meminum alkohol juga merupakan penyebab kepada penyakit darah tinggi. 
  • fator obesiti atau kegemukan - lemak yang berlebihan dalam badan juga boleh menyumbang kepada penyakit darah tinggi. Ini adalah kerana lemak-lemak yang ada boleh menutup salur darah dalam tubuh.
  • kurang bersenam dan stress - kurang pergerakan juga boleh menyebabkan tekanan darah naik manakala bebanan dalam pemikiran juga merupakan salah satu penyebab tekanan darah.
Oleh itu, cara terbaik adalah mencegah dari penyakit ada lah lebih baik dari merawat penyakit darah tinggi ini. Amalkan gaya hidup sihat dan pemakanan nutrisi yang lengkap.

Shaklee ada menyediakan suplemen bagi mengawal tekanan darah tinggi.







Berminat untuk dapatkan SET DARAH TINGGIboleh hubungi Hana 0135324033 atau klik ja link ni  Darah Tinggi atau emal achik_hana@yahoo.com . 
Hana Pengedar Shaklee Kepala Batas, Bertam, Penaga, Tasik Gelugor



No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...