Senarai Harga Vitamin Shaklee

Thursday 2 August 2018

PENYAKIT DARAH TINGGI DAN SHAKLEE

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat

Penyakit darah tinggi merupakan penyakit yang banyak dihadapi oleh rakyat Malaysia. Penyakit ini berlaku apabila saluran darah arteri sentiasa pada kadar yang tinggi daripada kadar biasa. Ini menyebabkan jantung perlu bekerja keras lebih dari biasa. Keadaan yang berlarutan boleh menyebabkan pesakit mengalami masalah kesihatan yang lain.



Jenis bacaan Tekanan Darah

  • Systolik (tekanan atas) - bacaan antara 100mmHg sehingga 140mmHg
  • Diastolik (tekanan bawah) - bacaan di antara 60mmHg sehingga 90 mmHg
Penyakit darah tinggi terbahagi kepada 2:
  1. darah tinggi primer - dihadapi hampir 95% pesakit di seluruh dunia iaitu merujuk kepada darah tinggi yang tidak mempunyai punca yang jelas
  2. darah tinggi sekunder - penyakit yang disebabkan oleh penyakit lain yang memjejaskan organ seperti buah pinggang, saluran darah dan juga jantung.
Pesakit darah tinggi yang tidak mampu mengawal penyakit ini dengan baik boleh menyebabkan strok (angin ahmar), masalah saluran darah, serangan jantung, dan juga boleh menyebabkan penyakit buah pinggang yang kronik.

Penyakit darah tinggi biasanya tidak mempunyai tanda-tanda awal. Seseorang pesakit darah tinggi kebiasaannya tahu yang dirinya menghidap darah tinggi hanya dengan pemeriksaan kesihatan.

Rawatan penyakit darah tinggi adalah untuk mengawal kadar tekanan darah supaya tekanan darah sentiasa berada pada kadar yang normal. jika penyakit darah tinggi tidak dapat dikawal dengan langkah-langkah awal pesakit akan dibekalkan ubathospital yang dapat memberi kesan kepada ramai pesakit dalam mengawal tekanan darah.

Kebergantungan kepada ubat yang berpanjangan akan mendatangkan kesan buruk ke dalam darah dan sistem badan sendiri. Ia juga boleh menyebabkan pesakit mengalami kesan kesihatan yang teruk untuk jangka masa panjang.

Oleh itu, cara terbaik adalah mencegah dari penyakit ada lah lebih baik dari merawat penyakit darah tinggi ini. Amalkan gaya hidup sihat dan pemakanan nutrisi yang lengkap.

Shaklee ada menyediakan suplemen bagi mengawal tekanan darah tinggi.






Hana merupakan pengedar sah Shaklee yang jujur dan amanah. Pembelian produk Shaklee boleh dilalukan dengan tekan link ni SET DARAH TINGGI  ataupun boleh terus call Hana 0135324033.




No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...