Senarai Harga Vitamin Shaklee

Tuesday 9 October 2018

IKHTIAR EKZEMA DENGAN VIVIX

Assalamualaikum... Salam Sejahtera..

Hari ni Hana nak cerita pengalaman Hana menderita disebabkan ekzema. Paling ngeri jadi kat Hana. Mula- mula ekzema ni terjadi sebulan sebelum Hana mengandungkan anak ke-4. Sebenarnya ekzema memang selalu terjadi kat Hana bila Hana mengandung. Biasanya kandungan masuk bulan ke-3 ekzema pun muncul.



Tapi kali ni Hana tak mengandung lagi ekzema dah kena. Hana anggap ia kejadian biasa bila Hana dah sah mengandung. Dalam hati cakap nanti bersalin ok la ni. Sebulan ke sebulan ekzema makin teruk. Dari pergelangan kaki naik ke betis, hilang di betis naik di peha. Ini memang dah tak boleh tahan. Hana pun pi klinik. Maka doktor pun bagi ubat cuci, ubat sapu dan ubat makan.

Lepas guna ja ubat cuci penderitaan Hana makin bertambah. Masyaallah gatai sampai tak tau nak cakap macam mana. Tapi Hana tetap bertahan dengan harapan akan hilang dalam masa terdekat. Malangnya makin bertambah teruk ekzema yang terjadi kat Hana ni. Sampaikan Hana di hantar rujuk kepada pakar kulit di Hospital Pulau Pinang (HPP).

Lepas Hana dapat rawatan dari HPP diberi cream kuat yang memang ada kesan sampingan pada kulit Hana, ekzema makin berkurang. Hana ingat ekzema ni akan terus hilang. Rupanya Hana salah, ubat tu hanya untuk kawal ekzema. Bukan untuk sembuhkan ekzema Hana. Jadi Hana perlu bertahan sehingga lepas bersalin.

29 April Hana lahirkan anak ke-4. Hana rasa gembira sebab ingat ekzema akan hilang, tetapi rupanya hanya mimpi di siang hari. Sehingga Hana lepas pantang ekzema tetap ada. Sekali lagi Hana pergi temujanji dengan pakar di HPP. Bila Hana tanya kan doktor apa punca dan cara nak elakkan ekzema, doktor cuma cakap hanya boleh kawal dengan elak penggunaan sabun pencuci tandas serta guna sabun yang biasa guna tuk elak jadi lebih teruk.

Ekzema jadi lagi dan terus jadi, sampaikan bulan Ogos Shaklee ada buat promosi Vivix dan Hana cuba amalkan Vivix untuk ekzema. Dalam masa 2 minggu nampak perubahan pada tempat ekzema. Alhamdulillah seronok sangat rasa. Serasi dengan Hana.



Berminat untuk dapatkan VIVIX boleh hubungi Hana 0135324033 atau klik ja link ni VIVIX. COD pun boleh tau. Kawasan Bertam, Kepala Batas, Tasik Gelugor, Penaga, Seberang Jaya dan kawasan sekitar boleh COD.



*Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat*

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...