Senarai Harga Vitamin Shaklee

Wednesday 17 May 2017

UBATI MASALAH RABUN

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat


Rabun dan Jenisnya?

Masalah Rabun merupakan masalah penglihatan yang biasa berlaku pada semua peringkat umur. Terdapat dua jenis rabun iaitu rabun jauh dan rabun dekat.

Rabun jauh terjadi bila mana objek jauh tidak kelihatan jelas, tetapi objek dekat dapat dilihat dengan jelas.  Rabun dekat pula berlaku sebaliknya.Objek dekat kelihatan kabur manakala objek jauh kelihatan jelas.

Apakah Punca Rabun Jauh?




Tiada teori tepat mengenai punca rabun ni. Tetapi faktor keturunan mempunyai pengaruh terhadap berlaku rabun jauh. Ada juga teori mengatakan rabun jauh berlaku jika seseorang suka membaca pada jarak yang dekat.

Apa itu Rabun Dekat?


Rabun dekat terjadi apabila mata perlu bekerja kuat mengfokuskan objek. Tanda -tanda rabun dekat iaitu penglihatan menjadi kabur selepas melakukan penglihatan dekat seperti menjahit dan membaca.

Bagaimana Merawat Rabun?

Keadah paling mudah merawat adalah dengan pemakaian cermin mata. Selain itu terdapat juga rawatan laser dan juga lasik yang memberi keyakinan dan tidak perlu memakai cermin mata.

Kaedah lain untuk rawatan rabun ialah VIVIX.





BELIAN ONLINE DENGAN KAD KREDIT/DEBIT BOLEH TERUS TEKAN DI BAWAH


TAPI KALAU RASA SUSAH LEH WASAP/SMS/CALL HANA 

Pertanyaan, Konsultasi dan Pesana Produk boleh hubungi saya :

Nurhana Binti Abdullah

  • whatsapp/sms :013-5324033
  • email: achik_hana@yahoo.com
  • fb : Nurhana Abdullah




No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...