Senarai Harga Vitamin Shaklee

Monday 2 July 2018

MASALAH DARAH TINGGI DIKALANGAN RAKYAT MALAYSIA

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat

Darah tinggi merupan penyakit yang merupakan ranking tinggi di negara kita ni. Ia merupakan salah satu risiko utama bagi penyakit angin ahmar, sakit jantung dan kegagalan buah pinggang. Jom kita kenali dengan lebih dekat mengenai penyakit ini.

Tekanan darah merupakan tekanan yang dikenakan terhadap pembuluh alteri semasa peredaran darah yang disebabkan oleh denyutan jantung. Tekanan darah tinggi berlaku apabila tekanan melebihi 140/90mmHg.

PUNCA TEKANAN DARAH TINGGI

Penyebab tekanan darah tinggi terbahagi kepada dua iaitu sekunder dan dan primer.

Tekanan darah premier disebabkan faktor persekitaran dan juga keturunan. Ahli keluarga yang mempunyai penyakit darah tinggi berisiko untuk terjadi kepada ahli keluarga yang lain. Ditambah pula dengan faktor risiko yang lain iaitu berat badan berlebihan, pengambilan garam berlebihan, tidak mengawal pemakanan dan mempunyai penyakit kencing manis.

Manakala tekanan darah jenis sekunder pula terjadi disebabkan masalah lain yang berlaku dalam badan seperti masalah buah pinggang, masalah pembuluh darah dan masalah hormon.

TANDA - TANDA PENGHIDAP TEKANAN DARAH TINGGI


  • Sakit kepala
  • Pandangan menjadi kabur
  • Sakit dada
  • Rasa berdebar-debar

Oleh itu, amalan pemakanan Omega Guard untuk mengawal darah tinggi adalah sangat efektif. Kawal sebelum penyakit datang mendekat dengan kita. Tidak perlu sakit baru makan. Amalkan Omega Guard sebagai makanan tambahan. 

Boleh hubungi saya untuk membantu anda...
Ingin mendapatkan suplimen untuk anda dan keluarga dengan harga yang istimewa?

Pertanyaan, Konsultasi dan pesanan Produk boleh hubungi :

www.wasap.my/60135324033/omega

email: achik_hana@yahoo.com







4 comments:

  1. Takutnya komplikasi akibat darah tinggi jika tidak dikawal.

    ReplyDelete
  2. sakit kepala n sakit belakang tengkuk memg sah darah naik kan.

    ReplyDelete

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...