Senarai Harga Vitamin Shaklee

Friday 19 October 2018

KESAN BURUK AKIBAT TEKANAN DARAH TINGGI

Tekanan darah tinggi


Tekanan darah tinggi berbeza bagi setiap individu. Bacaan juga berbeza bagi setiap individu. Jantung berfungsi sebagai alat mengepam dimana ia mngucup dan berehat.

Kesan buruk akibat tekanan darah tinggi

Tekanan darah tinggi akan mengakibatkan bebanan kepada organ-organ dalam badan dan boleh menyebabkan kerosakan.

  • Otak
  • Penyakit jantung
  • Komplikasi kepada mata
  • Komplikasi kepada buah pinggang
  • Peripheral vascular disease (kehilangan satu atau lebih denyutan nadi)
Selain itu, pendedahan kepada tekanan darah tinggi boleh mengakibatkan komplikasi darah sempit di otak manakala jantung boleh menyebabkan stroke dan serangan jantung. Kegagalan buah pinggang juga boleh berlaku jika tekanan darah tinggi tidak dikawal. 

Penyakit tekanan darah tinggi ini boleh dielakkan dengan mengamalkan cara hidup sihat. Ini adalah kerana pesakit tekanan darah tinggi ini tidak digalakkan untuk meninggalkan rawatan kerana boleh menyebabkan stroke. 

Set tekanan darah tinggi Shaklee


Cara nak dapatkan set tekanan darah tinggi Shaklee

Boleh terus hubungi Hana 0135324033 atau tekan ja link ni SET DARAH TINGGI SHAKLEE. Bagi yang berada di kawasan Bertam, Kepala Batas, Tasik Gelugor, Penaga dan kawasan sekitar boleh dapatkan dengan cara COD. Kawasan lain jangan susah hati, Hana ada bt pengeposan tau.


*Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat*

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...