Senarai Harga Vitamin Shaklee

Thursday 18 October 2018

CARA UBATI SAKIT LUTUT

Sakit lutut merupakan penyakit yang terjadi pada sendi yang dialami oleh semua orang tidak mengira usia. Sakit ini menyebabkan kita susah untuk melakukan aktiviti seharian kerana pergerakan untuk melakukan aktiviti harian adalah menggunakan kaki.



Punca terjadinya sakit lutut

1. Jantina

Orang perempuan lebih mudah mendapat penyakit ini berbanding lelaki. Ini adalah kerana, wanita mempunyai tulang punggung yang lebih lebar berbanding lelaki. Faktor ini menyebabkan lebih tekanan pada otot peha dan sendi.

2. Hormon

Wanita yang menopous lebih cenderung mendapat penyakit ini.

3. Keturunan

Jika terdapat anggota keluarga yang mengalami penyakit sendi ini, berkemungkinan anda juga cenderung untuk mendapat penyakit ini juga.

4. Faktor umur

Peningkatan usia boleh menyebabkan tulang dan sendi semakin lemah dan pelincir semakin kurang.

5. Pekerjaan

Jika memerlukan berdiri, berjalan atau duduk yang terlalu lama juga boleh menggalak seseorang itu mengalami masalah sakit ini. Selain itu, pekerjaan yang memerlukan individu mengangkat berat yang berlebihan juga berisiko untuk sakit lutut ini.

6. Obesiti atau kegemukan

Individu yang mempunyai masalah obesiti juga cenderung kepada sakit lutut ini. Keadaan ini terjadi kerana tekanan yang berlebihan kepada sendi terutama lutut dan pinggang.

Set Sakit Lutut


1. Ostematrix

Menguatkan tulang, retakan. Selain itu, ostematrix berfungsi untuk meningkatkan ketumpatan tulang.

2. Omega Guard

Memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif

3. Vivix

Mengurangkan inflamasi serta menyokong kesihatan sendi.

Bagi mendapatkan maklumat lanjut serta mendapatkan vitamin Shaklee untuk sakit lutut boleh terus hubungi Hana 0135324033. Atau tekan ja link ni SET SAKIT LUTUT

*Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat*

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...