Senarai Harga Vitamin Shaklee

Thursday 18 October 2018

KURANGKAN TEKANAN DARAH TINGGI SECARA SEMULAJADI

Jangan sesekali berhenti memakan ubat darah tinggi dengan sendiri tanpa mendapat khidmat nasihat daripada doktorselepas mula mengambil ubat darah tinggi. Masalah darah masih boleh diikhtiar secara semulajadi. Tetapi keputusan memberhentikan pengambilan ubat hanya boleh ditentukan oleh doktor.

Cara tradisional menurunkan darah tinggi

1. Timun

Timun mengandungi mineral pottasium yang sangat bermanfaat untuk menurunkan masalah tekanan darah tinggi. Timun merupakan cara yang mudah untuk diamalkan kerana boleh dimakan begitu sahaja.

2. Bawang Putih

Bawang putih dapat membantu menurunkan tekanan darah tinggi dan kolesterol. Selain itu, ia membantu mencegah serangan jantung dan saluran arteri tersumbat.

3. Buah mengkudu

Kandungan nutrisi yang terkandung di dalam buah mengkudu mampu menurunkan tekanan darah. tekanan darah yang tinggi terjadi akibat daripada saluran pembuluh darah yang sempit. Buah mengkudu ini boleh memberi efek kepada penglebaran pembuluh darah dan tekanan darah dapat turun.

4. Daun pegaga

Daun pegaga ini boleh di makan sebagai ulam atau dibuat jus.

5.Daun Salam

Daun yang mengandungi mineral yang dapat melancarkan aliran darah. Daun ini sesuai untuk dijadikan ubat tradisional bagi pesakit tekanan darah tinggi.

Vitamin Shaklee

Vitamin Shaklee juga merupakan salah satu ikhtiar bagi menurunkan tekanan darah tinggi bagi individu yang mempunyai masalah ini.


1. Garlic

Mengawal jangkitan, menurunkan tekanan darah, menurunkan kolesterol dan memelihara kesihatan selular. Selain itu, garlic berfungsi menurunkan kolesterol LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah serta melindungi jantung dan menghalang stroke.

2. Omega Guard

Omega Guard membantu mencegah penyakit saluran darah dan strok yang mana DHA & EPA boleh menentang tekanan darah tinggi & kepekatan darah. Selain itu, Omega Guard juga efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal. Kolestrerol juga dapat dikawal dan sekaligus menghindarkan pembekuan darah di dalam badan.

SET DARAH TINGGI SHAKLEE

Untuk mendapatkan set ini boleh terus hubungi Hana 0135324033


*Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat*

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...