Senarai Harga Vitamin Shaklee

Sunday 5 August 2018

MAKANAN YANG PERLU ELAK OLEH PESAKIT DARAH TINGGI

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat

Penyakit yang sering kali menyerang ramai orang iaitu penyakit tekanan darah tinggi. Punca tekanan darah tinggi boleh disebabkan oleh cara pemakanan seharian kita. Selain itu keletihan juga merupakan punca pesakit menghidap tekanan darah tinggi. Makanan tidak sihat boleh membuatkan tekanan darah tidak akan turun. Terdapat beberapa kumpulan makanan yang perlu dielakkan jika menghidap penyakit tekanan darah tinggi.

Sedar atau tidak sebenarnya kita sering mengambil sodium yang berlebihan dalam keperluan seharian. Sodium merupakan mineral yang diperlukan oleh tubuh untuk mengaeal tekanan darah, membantu otot  dan saraf berfungsi dengan baik. Sodium terdapat di dalam semua jenis makanan secara semulajadi dan terdapat juga di dalam semua jenis garam termasuk garam bukit. Pengambilan sodium yang berlebihan boleh menyebabkan tekanan darah meningkat.

Makana yang tinggi sodium

  • Makanan terproses - makanan terproses mengandungi garam yang tinggi bagi memastikan rasanya kekal sedap dan kadar garam yang terkandung digunakan sebagai bahan pengawet.
  • makanan sejuk beku - makanan sejuk beku mengandungi garam yang tinggi untuk mengekalkan rasa 
  • perasa tambahan - perisa tambahan mengandungi sodium yang sangat tinggi dan jika ditambah dengan garam, maka kandungan garam yang di ambil akan bertambah 
  • sos pencicah 
  • jeruk - makanan yang dijeruk menggunakan garam yang tinggi untuk perapan supaya tahan lebih lama.
Selain ubat-ubat dari pihak hospital atau klinik, SHAKLEE ada menghasilkan vitamin untuk membantu kekalkan kesihatan tubuh.
Konsisten dengan vitamin untuk kekal cergas dan hidup lebih sihat.


Hana merupakan pengedar sah Shaklee yang jujur dan amanah. Pembelian produk Shaklee boleh dilalukan dengan tekan link ni OMEGA GUARD  ataupun boleh terus call Hana 0135324033.

Tapi kalau nak buat belian terus di laman web Shaklee boleh terus tekan link di bawah










No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...