Senarai Harga Vitamin Shaklee

Wednesday 19 September 2018

PUNCA DARAH TINGGI DI KALANGAN RAKYAT MALAYSIA

Darah Tinggi

Ramai orang yang tidak tahu bahawa tekanan darah tinggi merupakan pembunuh senyap kepada pesakit. Ia terjadi tanpa ada sebarang gejala dan ramai yang tidak menyedari bahawa diri sedang mengidap penyakit tekanan darah tinggi ini.

Tekanan darah merupakan pengiraan daya darah yang menolak saluran darah. Jantung akan mengepam darah ke dalam saluran darah dan membawa ke seluruh badan. Tekanan darah tinggi merbahaya kerana jantung akan berkerja dengan lebih keras untuk mengepam darah ke tubuh dan menyumbang kepada strok, penyakit buah pinggang serta kegagalan jantung.

Punca Tekanan Darah Tinggi

Bacaan tekanan darah yang normal adalah 120/80. Bacaan tekanan darah yang melebihi bacaan normal adalah tergolong dalam masalah tekanan darah tinggi.

1. Penyempitan Arteri - penambahan usia menyebabkan tekanan darah meningkat kerana arteri menjadi lebih keras dan sempit terutamanya di jantung, otak dan buah pinggang.

2. Penyakit Buah Pinggang Kronik - merupakan penyebab utama tekanan darah menjadi tinggi kerana buah pinggang tidak dapat menapis cecair

3. Keadaan kesihatan - Penyakit kencing manis, penyakit ginjal kronik, kolestrol tinggi.

4. Lelaki lebih berisiko kepada tekanan darah tinggi semasa usia muda.

5. Wanita pula berisiko kepada tekanan darah tinggi ketika lebih berusia.

Selain itu, merokok, obesiti, pengambilan garam berlebihan, pengambilan alkohol, stress dan genetik merupakan punca-punca berlakunya tekanan darah tinggi.

Supliment Shaklee untuk darah tinggi  

Shaklee ada menyediakan suplimen bagi membantu mengatasi masalah darah tinggi.


1. Garlic Complex

Bawang putih dapat membantu menurunkan dan mengawal tekanan darah . Garlic Shaklee merupakan gabungan bawang putih  dan Rosemary dan dijadikan tablet bagi memudahkan kita mengamalkannya.

2. Omega Guard

Berfungsi membakar kolestrol jahat yang telah lekat pada dinding alteri, sekaligus membersihkan laluan salur darah. Keadaan ini sekali gus dapat mengelakkan daripada berlakunya penyempitan arteri dan dapat membantu menurunkan bacaan tekanan darah tinggi.

Selain itu, Vivix Shaklee juga dapat membantu mencegah keradangan yang berlaku pada salur darah yang menyebabkan tekanan darah tinggi.


Testimoni Tekanan Darah Tinggi






Cara mendapatkan Suplimen Shaklee

Boleh terus tekan link ni Set Darah Tinggi atau hubungi 0135324033.

*Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat*

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...