Senarai Harga Vitamin Shaklee

Saturday 22 September 2018

PUNCA MASALAH JANTUNG

Penyakit jantung

Penyakit jantung merupakan keadaan dimana terjadi apabila pembuluh darah utama mempunyai kesukaran untuk ke jantung.Tumpukan kolestrol pada pembuluh darah juga merupakan penyebab kepada masalah jantung.

Kolestrol tinggi menyebabkan pembuluh darah menyempit dan mengakibatkan aliran darah serta penghantaran oksigen menuju ke jantung terganggu. Keadaan ini menyebabkan rasa ngeri pada dada, dan sesak nafas.

Punca masalah jantung

1. Merokok
Perokok berisiko tinggi mempunyai masalah jantung. Karbon monoksida di dalam asap rokok serta kandungan nikotin dapat meningkatkan risiko pengumpalan darah yang menyebabkan jantung bekerja dengan lebih keras.

2. Corak hidup tidak sihat
Kurang bersenam merupakan salah satu corak hidup tidak sihat dan mengakibatkan lemak terkumpul.

3. Kadar Kolestrol yang tinggi
Kolestrol jahat mudah terkumpul dan menempel pada pembuluh darah.

4. Tekanan darah tinggi
Keadaan ini memaksa jantung pesakit bekerja dengan lebih keras sehinggakan jantung dan saluran darah akan terbeban.

5. Pesakit Kencing Manis

6. Obesiti atau berat badan berlebihan
Individu yang obesiti berisiko mendapat tekanan darah tinggi, kolestrol tinggi dan berisiko mendapat penyakit kencing manis. Disebabkan ini lah, individu yang mengalami masalah obesiti lebih cenderung terkena masalah penyakit jantung.

7. Faktor usia
Semakin berusia seseorang itu, semakin berisiko menghidap masalah jantung. 

Set Cadangn Jantung Sihat Shaklee


Coq-Trol Plus menyediakan sumber semulajadi CoQ10 yang terdapat dalam CoQHealth Plus untuk perlindungan jantung dan salur darah secara menyeluruh.


Omega Guard berkesan untuk menurunkan kadar kolestrol didalam darah yang mengakibatkan saluran darah sempit. Ia juga membantu melancarkan peredaran darah di dalam jantung dan kawasan lain sekaligus menhalang tekanan darah tinggi.

Dapatkan SET JANTUNG SIHAT. Hubungi Hana 0135324033.

*Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat*

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...