Senarai Harga Vitamin Shaklee

Thursday 11 October 2018

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU

Memang menjadi keinginan semua orang untuk menyusukan anak dengan susu badan selama yang mungkin. Tetapi impian itu kadangkala tidak dapat ditunaikan kerana kekurangan bekalan susu. Di sini Hana ingin berkongsi tips untuk memperbanyakkan susu badan.

Tips Banyakkan Susu Anak

1. Kerap menyusu dan pam

Lebih banyak anak menyusu, lebih banyak susu akan dihasilkan. Konsep Demand and Supply adalah paling berkesan dalam penghasilan susu badan. Lebih banyak permintaan susu yang kita hasilkan lebih banyak susu akan terhasil.

Kepada ibu-ibu yang bekerja, perlu melakukan pam untuk mengeluarkan susu. Melakukan pam secara konsisten adalah salah satu cara yang berkesan untuk mengelak dari susu berkurangan.

2. Jauhi makanan yang mengurangkan susu

Kobis merupakan salah satu sayur yang boleh mengurangkan susu. Jadi elakkan memakan kobis bagi ibu-ibu yang menyusu. Selain itu, air perlu cukup di dalam badan ibu bagi menghasilkan susu yang banyak. Oleh itu, minum air yang cukup adalah sangat penting.

3. Elakkan kelenjar susu tersumbat dan bengkak

Susu perlu di kosongkan dari breast bagi mengelakkan kelenjar susu tersumban dan menjadi bengkak. Selain itu luka di bahagian puting juga boleh menyebabkan kelenjar menjadi tersumbat.
Pastikan kulit di sekitar puting tidak terlalu kering. Keadaan yang kering menyebabkan berlakunya luka.

4. Percaya rezeki anak

Kita perlu percaya kepada rezeki anak. Banyak atau sedikit adalah rezeki, tetapi usaha perlu kita teruskan untuk memperbanyakkan susu. Selain itu, kawalan emosi juga penting bagi memberi penghasilan susu yang baik.

Selain itu Shaklee ada menyediakan suplimen bagi membantu ibu-ibu memperbanyakkan susu serta memekatkan susu.


Macam mana cara nak dapatkan Set Menyusu Shaklee ni?

Boleh terus hubungi Hana 0135324033 atau tekan link ni SET MENYUSU SHAKLEE. Kalau nak COD pun boleh tau. Kawasan Bertam, Kepala Batas, Tasik Gelugor, Penaga serta kawasan sekitar yea. Kawasan lain jangan risau Hana boleh buat postage.

*Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat*

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...