Senarai Harga Vitamin Shaklee

Tuesday 16 October 2018

TIPS TURUNKAN DARAH TINGGI

Bagi individu yang mempunyai tekanan darah tinggi, tentu sahaja akan berusaha untuk menurunkan tekanan darah tinggi sehingga mencapai tekanan darah normal. Biarpun sekarang masih sihat, pada masa akan datang kita belum mengetahui sama ada tekanan darah akan naik atau normal.

Tekanan darah tinggi ini perlu dihindari supaya tidak mendekati stroke, penyakit jantung, dan lain-lain masalah berkai dengan tekanan darah tinggi.

Tips menurunkan tekanan darah tinggi

Bagi individu yang menhidap tekanan darah tinggi, perlumengamalkan gaya hidup sihat untuk menstabilkan tekanan darah. Dengan mengamalkan gaya hidup sihat, kawalan penyakit dapat dijaga dengan elok.

1. Berat badan Ideal

Berat badan boleh mempengaruhi keadaan tekanan darah seseorang individu. Pengawalan berat badan supaya tidak berada di paras obesiti adalah penting supaya masalah tekanan darah tinggi dapat dijauhi.

2. Melakukan senaman

Senaman sekurang-kurangnya sehari sekali bagi mengawal kesihatan jantung juga penting kerana kesihatan jantung berkait rapat dengan masalah tekanan darah. Selain itu bersenam dapat mengawal pertumbuhan berat badan.

3. Kurang amalkan garam

Amalan memakan makanan yang tinggi garam merupakan salah satu punca yang boleh menyebabkan tekanan darah tinggi menghampiri individu itu. Oleh itu, jauhi makanan fast food kerana makanan ini biasanya mempunyai garam yang tinggi.

4. Sentiasa memeriksa tekanan darah dirumah

Individu yang mempunyai masalah tekanan darah tinggi atau yang sihat perlu selalu melakukan pemeriksaan tekanan darah. Hal ini adalah kerana tiada tanda-tanda individu itu mempunyai penyakit ini dan penyakit ini boleh menjadi pembunuh senyap.

5. Berhenti merokok

Nikotin dan tembakau merupakan salah satu penyebab yang boleh menyumbang kepada masalah tekanan darah tinggi. Nikotin yang diserap oleh pembuluh darah dihantar kepada seluruh tubuh termasuk otak. Oleh itu, masalah pembuluh darah mudah terjadi dan boleh menyebabkan kes kematian mengejut.

6. Tidur secukupnya

Rehat secukupnya adalah penting kerana otak dapat bekerja dengan tenang serta seluruh fungsi tubuh dapat melakukan kerja dengan sebaik-baiknya.

Selain dari kawalan secara semulajadi ini, individu juga boleh mengawal masalah tekanan darah tinggi ini menggunakan kaedah amalan memakan suplimen. Shaklee ada menyediakan suplimen yang dapat membantu mengawal masalah tekanan darah tinggi ini.



Set bajet bagi mengawal tekanan darah tinggi ini boleh membantu mengawal serta mengurangkan masalah tekanan darah. Bagi yang ingin mendapatkan set ini boleh terus hubungi Hana 0135324033. Atau tekan ja link ini SET BAJET DARAH TINGGI










*Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat*

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...