Senarai Harga Vitamin Shaklee

Tuesday 24 July 2018

KESAN TEKANAN DARAH TINGGI KEPADA INGATAN

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat

Ramai orang menyangka bahawa penyakit tekanan darah tinggi hanya menyebabkan kerosakan pada ginjal, jantung gagal berfungsi dan stroke sahaja. Tetapi terdapat kesan-kesan lain yang terjadi kepada pesakit. Antaranya menjadi mudah lupa.

Penyakit tekanan darah tinggi yang tidak terkawal bukan sahaja menyebabkan seseorang mudah lupa, tetapi boleh menyebabkan masalah membuat keputusan dan berfikir dengan baik. Banyak kajian yang mengatakan bahawa pesakit yang mempunyai penyakit tekanan darah tinggi mudah mengalami sifat mudah lupa ini. Kesannya hanya dapat dirasai oleh pesakit selepas 5-10 tahun selepas mengidap penyakit itu.

Kerosakan sel-sel otak akibat tekanan darah terlalu tinggi yang mengakibatkan seorang pesakit mengalami masalah ingatan. Tetapi, jika kerosakan pada sel-sel otak ini tidak serius ia akan boleh dibaiki. Masalah ingatan inu sukar dipulihkan dan mungkin akan bertambah teruk apabila tekanan darah terlalu tinggi dan pesakit menghidap penyakit yang terlalu lama.

Oleh itu pesakit perlu mendapatkan rawatan dengan cepat apabila mengalami masalah tekanan darah tinggi.

Oleh itu, cara terbaik adalah mencegah dari penyakit ada lah lebih baik dari merawat penyakit darah tinggi ini. Amalkan gaya hidup sihat dan pemakanan nutrisi yang lengkap.

Shaklee ada mengeluarkan vitamin OMEGA GUARD yang diperlukan bagi mengelakkan penyakit darah tinggi ini.
Macammana nak dapatkan OMEGA GUARD?



Hana merupakan pengedar sah Shaklee Kawasan Bertam. Untuk COD boleh tekan link ni OMEGA GUARD ataupun boleh terus call Hana 0135324033.
Kalau jauh macam mana pulak? Jangan risau Hana ada pos ke seluruh Malaysia tau.
 
 

No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...