Senarai Harga Vitamin Shaklee

Tuesday 28 August 2018

CARA MENGHILANGKAN STRESS

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat


Stress membawa maksud sesuatu desakan atau paksaan yang diterima oleh seseorang. Dari segi saintifik stress atau tekanan adalah tindak balas emosi, fizikal dan mental akibat perubahan sesuatu keadaan.

Sesetengah orang hidup daalam tekanan. Tekanan boleh datang dari pelbagai sebab seperti masalah kewangan, beban kerja, serta masalah kesihatan.

Terdapat pelbagai cara untuk mengurangkan stress. Oleh itu, minda kita dapat melupakan seketika segala kesukaran yang kita hadapi, membantu kita bertenaga dan memberi semula kekuatan bagi menghadapi stress.

Cara terbaik menghilangkan Stress

  1. Bersenam - berlari dan berjoging dapat melancarkan peredaran darah serta membantu untuk berfikir dan mencari ilham. 
  2. Tidur - tidur yang cukup dan pada waktu yang tetap akan memainkan peranan dalam mengimbangi emosi dalam kehidupan seharian. Selain itu emosi juga dapat distabilkan.
  3. Eratkan hubungan dengan ahli keluarga dan rakan - kegembiraan bersama keluarga dan rakan boleh mengurangkan stress.
  4. Membaca Al-Quran dan buku 
  5. Bersiar-siar - menghirup udara segar dapat menyegarkan minda serta mengurangkan stress
Penyakit Jantung

Stress boleh menyebabkan terganggunya sistem arteri di dalam badan. Ini berkait rapat dengan jantung, sekiranya tidak ditangani dengan elok. Selain itu masalah darah beku, arteri mengeras, serangan jantung mengejut serta masalah denyutan jantung. 

Stress yang kronik juga boleh mengakibatkan arteri menjadi sempit serta meningkatkan paras kolestrol serta strok.


Omega Guard

Kemurungan adalah kerana kekurangan nutrisi iaitu vitamin D dan juga Omega-3. Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard mampu memberi kesan positif terhadap emosi seseorang.  

Hana merupakan pengedar sah Shaklee yang jujur dan amanah. Pembelian produk Shaklee boleh dilalukan dengan tekan link ni OMEGA GUARD ataupun boleh terus call Hana 0135324033.

Tapi kalau nak buat belian terus di laman web Shaklee boleh terus tekan link di bawah



No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...