Senarai Harga Vitamin Shaklee

Wednesday 29 August 2018

MENGURANGKAN SAKIT SLIP DISC ATAU TULANG BELAKANG

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat


Apa itu slip disc?

Sakit belakang atau slip disc. Keadaan di mana bahagian tulang belakang yang telah terkeluar atau tergelincir. Bahagian disk atau kusyen pelapik tulang belakang yang beralih tempat, membonjol ke belakang seterusnya menekan bahagian saraf tunjang atau saraf akartulang belakang pesakit.

Masalah slip disc berlaku apabila struktur Annulus fibrosus terkoyak dan ini membolehkan Nucleus pulposus keluar dan menekan struktur saraf.

Punca-punca slip disc

  • mengangkat bebanan yang berat
  • tidak menjaga postur belakang semasa duduk atau mengangkat barang. 
  • duduk terlalu lama
  • suka mengangkat berat
Biasanya masalah slip disc terjadi kepada individu yang berusia 20 ke 30-an terutama mereka mereka yang bekerja sebagai buruh kasar dan selalu mengangkat bebanan.
Tetapi individu yang obesiti atau berlebihan berat badan serta perokok uga mudah mendapat masalah ini.

Cara mengurangkan sakit slip disc

  1. Bedrest - kaedah yang sangat penting.
  2. berjalan kaki 
  3. ubat
  4. terapi haba dan ais
  5. fisioterapi
  6. pembedahan
  7. banyakan rukuk
Selain dari cara ini, pengambilan supliment atau vitamin bagi pesakit slip disc adalah penting untuk membantu pesakit. Shaklee ada menyediakan set supliment untuk pesakit slip disc ini.


  • Omega Guard - bersifat anti inflamasi yang membantu mengurangkan kesakitan dan mengurangkan bengkak.

  • Ostematrix - membantu membina tulang yang kuat dan melengkapkan keperluan kalsium pada tulang. Ia juga membantu pembentukan tulang supaya tidak mudah rapuh.

  • Vivix - membantu melahirkan sel yang sihat dan merawat sel yang rosak. Kandungan resveratrol didalam vivix membantu menguatkan keanjalan pada disk, memperbaiki struktur sel dan menyokong kesihatan sendi.
Bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai supliment slip disc boleh terus hungungi Hana 0135324033. Ataupun tekan link ni SLIP DISC . 

Untuk membuat pembelian online melalui kad kredit atau debit kad boleh terus membuat belian di laman web shaklee dengan tekan link kat bawah



No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...