Senarai Harga Vitamin Shaklee

Wednesday 8 August 2018

HUBUNGKAIT KOLESTROL DAN DARAH TINGGI DALAM TUBUH

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat

Masalah kolestrol dan darah tinggi merupakan perkara yang semakin banyak yang kita dengar pada masa kini. Punca kolesterol tinggi adalah disebabkangaya hidup, kesukaran mengawal diet, wujudnya pelbagai makanan segera, kurang bersenam dan pelbagai faktor lain yang boleh menyebabkan masalah kolesterol.

Apa itu Kolesterol?

Kolesterol merupakan sejenis komponen sterol yang penting dalam metabolisme serta penghasilan hormon.
Kolesterol bergerak sekali bersama aliran darah sebagai Liporrotein. Liporrotein ini terdiri daripada lemak yang diselaputi protein. Kolesterol yang tak dikawal boleh menyebabkan stroke. Ia berlaku disebabkan ketidakseimbangan kolesterol antara HDL dan LDL.

Akibat kolesterol bukan ditahap yang sepatutnya

Kolesterol yang terlalu rendah atau terlalu tinggi boleh mengakibatkan masalah kesihatan. Antara masalah ialah stroke, serangan jantung dan masalah pengaliran darah.

Kolesterol dan darah tinggi

Kolesterol dan darah tinggi mempengaruhi bahagian tubuh yang berbeza tetapi mempunyai hubungan yang saling berkait. Kolesterol cenderung kepada keadaan di dalam lapisan pembuluh darah iaitu bahagian pengaliran darah. Manakala darah tinggi cenderung kepada lapisan otot dinding pembuluh darah.

Penyakit pada masa kini tidak hanya tertumpu kepada orang tua, malahan banyak terjadi kepada golongan muda disebabkan oleh pelbagai faktor. Salah satu penyebab adalah faktor pemakanan.

Oleh itu cara terbaik menjaga kesihatan adalah mencegah dari penyakit lebih baik dari merawat penyakit. Amalkan gaya hidup sihat dan nutrisi pemakanan sihat.

Kebergantungan kepada ubat yang berpanjangan akan mendatangkan kesan buruk ke dalam darah dan sistem badan sendiri. Ia juga boleh menyebabkan pesakit mengalami kesan kesihatan yang teruk untuk jangka masa panjang.

Shaklee ada menyediakan suplemen bagi mengawal tekanan darah tinggi serta kolesterol.







Hana merupakan pengedar sah Shaklee yang jujur dan amanah. Pembelian produk Shaklee boleh dilalukan dengan tekan link ni DARAH TINGGI KOLESTEROL  ataupun boleh terus call Hana 0135324033.



Tapi kalau nak buat belian terus di laman web Shaklee boleh terus tekan link di bawah





No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...