Senarai Harga Vitamin Shaklee

Monday 3 September 2018

KESAN BURUK AKIBAT DARAH TINGGI

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat


Tekanan Darah Tinggi

Bagi jangka masa panjang, tekanan darah tinggi akan mengakibatkan kerosakan pada organ dalaman seperti otak, mata, jantung, buah pinggang dan masalah abdomen.

1. Otak
Boleh menyebabkan saluran darah dalam otak pecah dan mengakibatkan pendarahan dalam otak. Keadaan ini menyebab berlakunya strok atau angin ahmar terhadap sebahagian badan dan boleh menyebabkan kematian secara mengejut.

2. Mata
Apabila tekanan darah terlalu tinggi boleh mengakibatkan saluran darah dalam mata menjadi sempit dan pecah. Keadaan ini boleh mengakibatkan pesakit menjadi buta.

3. Jantung
Tekanan darah tinggi yang tidak terkawal boleh menyebabkan jantung menjadi kembang serta menghidap lemah jantung. Serangan jantung juga boleh berlaku kerana saluran darah menjadi kecil dan bekalan oksigen ke jantung tersumbat dan mengakibatkan berlakunya kematian mengejut.

4. Buah Pinggang
Buah pinggang boleh mengecil dan sistem tapisan darah di dalam buah pinggang boleh rosak akibat dari tekanan darah tinggi yang tidak terkawal. saluran darah yang membekalkan darah ke buah pinggang menjadi sempit.

5. Masalah Abdomen
Saluran darah di dalam abdomen boleh bocor atau pecah apabila tekanan darah tidak terkawal dan boleh menyebabkan berlakunya kematian mengejut.

Penyakit tekanan darah tinggi tidak boleh dipandang mudah, kerana banyak kesan buruk yang boleh terjadi kepada sistem badan kita.

Cara mencegah darah tinggi tanpa ubat

Shaklee ada menyediakan Set Darah Tinggi bagi mengawal penyakit darah tinggi oleh pesakit serta untuk individu menjaga kesihatan diri. 


Testimoni Tekanan Darah Tinggi





Bagi mendapatkan supliment Shaklee boleh hubungi Hana 0135324033 atau tekan ja link ni SET DARAH TINGGI





 


No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...