Senarai Harga Vitamin Shaklee

Friday 6 July 2018

AMALAN PEMAKANAN BAGI PESAKIT DARAH TINGGI

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat

Darah tinggi merupakan penyakit yang membunuh secara senyap. Ia dipanggil pembunuh senyap kerana tiada simptom yang ditunjukkan. Keadaan ini berlaku kerana kerosakan salur darah yang menyebabkan penyakit jantung, kerosakan buah pinggang serta penyakit strok. Oleh itu kita perlu bijak dalam mengatasi masalah penyakit darah tinggi ini, termasuk memilih makanan yang bersesuaian.

Makanan dapat mempengaruhi kesihatan tubuh badan. Makanan untuk pesakit darah tinggi merupakan makana yang mudah dicari. Antara makanan untuk pesakit darah tinggi adalah seperti :-

  • Ikan Salmon
  • Kentang 
  • Telur
  • Bawang Putih
  • Sayur Bayam
  • Brokoli
  • Buah mangga
  • Buah Epal
  • Buah Anggur
  • Tembikai

Jom tengok antara kebaikan makanan untuk darah tinggi




1. Ikan Salmon - mempunyai asid lemak Omega-3 yang memberi kesihatan kepada jantung serta membantu mengurangkan keradangan, menurunkan risiko penyakit jantung, dan memberikan kesihatan tekanan darah dalam keadaan yang sihat. 
Omega-3 ini dapat mengurangkan tekanan darah tinggi. Selain itu, ikan ini kaya dengan protein dan sesuai dimakan kepada sesiapa yang mempunyai masalah tekanan darah.

2. Kentang -sesuai untuk pesakit darah tinggi kerana kaya dengan magnesium dan kalium yang merupakan bahagian yang penting dari diet bagi membantu menurunkan tekanan darah tinggi. 


3. Telur - merupakan makanan untuk pesakit darah tinggi kerana ia adalah sumber protein, vitamin D dan nutrisi yang sihat. Ia juga sesuai kepada sesiapa yang berdie kerana dapat menurunkan berat badan.

4. Sayur Bayam - merupakan makanan untuk pesakit darah tinggi yang baik kerana terdapat serat, beta-karoten, dan vitamin C.

4. Brokoli - brokoli ialah makanan untuk pesakit darah tinggi kerana terdapat mineral yang mengawal tekanan magnesium, kalsium, serta kalium. Ia membantu mengurangkan tekanan darah tinggi, penyakit kardiovaskular dan strok.


Selain mengamalkan makanan sihat ini, pesakit darah tinggi juga boleh mengamalkan OMEGAGUARD Shaklee sebagai supliment tambahan dalam diri.



Bagi yang berminat untuk dapatkan Omega Guard boleh hubungi Hana.
Tekan ja link ni tau Darah Tinggi atau call hana 0135324033.


No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...