Senarai Harga Vitamin Shaklee

Friday 17 August 2018

HUBUNGKAIT DARAH TINGGI DAN STROK

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat

Assalamualaikum dan selamat pagi...

Dalam pada Hana duk buat entry pasala darah tinggi ni, Hana dapat berita dari adik Hana yang kawan dia meninggal semalam. Mula-mula dia hanya bagitau kawan dia jatuh. Lepastu baru dapat berita yang kawan dia ni darah tinggi menyerang dan terus strok. Dalam tempoh tak sampai 24 jam meninggal.

Innalillah. Kesian sangat dapat berita ni. Umur baru 30 tahun. Muda kan? Anak masih kecil. Sebak rasa hati dan terus la teringatkan ke empat-empat anak Hana ni. Kalau jadi kat Hana sapa la yang nak jaga anak-anak kecil ni kan. Semoga kesihatan Hana sentiasa dalam keadaan baik.


Apa itu tekanan darah tinggi?

Tekanan darah tinggi menyebabkan tekanan kepada dinding dalaman saluran darah. Keadaan ini boleh menyebabkan berlakunya kerosakan kepada beberapa bahagian.

Apa itu Strok?

Strok berlaku apabila terdapat gangguan bekalan darah ke mana-mana bahagian otak. Strok merupakan satu keadaan dimana pembuluh darah di otak tersumbat dan pecah ataupun peredaran darah yang menuju ke otak terganggu. Fungsi otak akan berkurang serta dapat menghentikan penghantaran oksigen ke otak. Keadaan ini akan mengakibatkan sebahagian sel saraf menjadi mati. 

Hubungan antara tekanan darah tinggi dan strok boleh diteliti dalam 3 kategori:
  • tekanan darah tinggi sebelum strok
  • tekanan darah tinggi semasa strok
  • tekanan darah tinggi selepas strok
Boleh rujuk pada laman Kementerian Kesihatan Malaysia

Shaklee ada menyediakan vitamin untuk kita amalkan bagi mengelak serta mengurangkan penyakit tekanan darah tinggi ini. Vitamin perlu untuk tubuh badan menjadi lebih sihat dan cergas.

Set Tekanan Darah Tinggi Shaklee


Hana merupakan pengedar sah Shaklee yang jujur dan amanah. Pembelian produk Shaklee boleh dilalukan dengan tekan link ni SET DARAH TINGGI  ataupun boleh terus call Hana 0135324033.

Cara lain untuk membeli Shaklee ada lah menggunakan kad Debit ataupun kad Kredit dengan membuat belian melalui laman web Shaklee. Tekan terus link di bawah




No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...