Senarai Harga Vitamin Shaklee

Tuesday 21 August 2018

KURANG TIDUR PUNCA TEKANAN DARAH TINGGI

Shaklee merupakan vitamin bukan sebagai ubat

Tekanan darah tinggi berisiko untuk menjadi stroke, serangan jantung serta kegagalan jantung berfungsi dengan elok. Tekanan darah tinggi berlaku apabila saluran darah menjadi sempit dan sesak. Keadaan ini menyebabkan jantung terpaksa mengepam lebih kuat untuk mengatasi masalah kesempitan ini. Bila ini terjadi darah akan menekan lebih kuat ke dinding saluran darah untuk laluan ke tisu badan.

Tekanan darah tinggi merupakan pembunuh senyap dimana ia tidak menunjukkan sebarang tanda. B agaimana pun ia boleh dikawal dan diurus dengan baik. Cara terbaik untuk mengetahui tahap kesihatan adalah dengan melakukan pemeriksaan tekanan darah setiap tahundan dapat mengesan sebarang masalah dengan lebih awal.

Kenapa seseorang menghidap tekanan darah tinggi?

  • mempunyai latar belakang penghidap penyakit darah tinggi
  • merokok
  • suka memakan makanan yang tinggi lemak atau berminyak
  • tidak bersenam 
Selain itu, kurang tidur menjadi salah satu sebab menghidap tekanan darah tinggi. Orang yang tidur kurang dari enam jam setiap malam berisiko mengalami tekanan darah tinggi berbanding orang yang tidur lebih dari 7 jam pada satu malam.
Kurang tidur menyebabkan tekanan pada tubuh iaitu memaksa jantung berdegup lebih pantas.

Set Darah Tinggi Shaklee


Testimoni Darah Tinggi





Hana merupakan pengedar sah Shaklee yang jujur dan amanah. Pembelian produk Shaklee boleh dibuat dengan menekan link ni Set Darah Tinggi ataupun boleh terus hubungi Hana 0135324033.

Tapi kalau nak buat belian terus di laman web Shaklee boleh tekan link di bawah













No comments:

Post a Comment

TESTIMONI ATASI MASALAH TEKANAN DARAH TINGGI

Apabila usia makin meningkat, pelbagai penyakit  akan menghampiri diri kita dan pastinya menjadi lebih serius tanpa rawatan. Oleh itu, kita ...